Algemene voorwaarden

E-mail: info@geefblink.nl
Website: www.jouwblink.nl

Artikel 1 – Definities

  1. Blink: Blink Giving B.V. , gevestigd te Breda, KvK-nummer 89433203.
  2. Klant: degene met wie Blink een overeenkomst is aangegaan, dit is vaak de gever van een Blink cadeau.
  3. Partijen: Blink en Klant samen.
  4. Blink cadeau: het cadeau dat de Klant geeft aan de Consument waarmee de Consument een geschenk kan uitkiezen in de webshop www.jouwblink.nl.
  5. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. De Consument heeft een cadeau (Blink cadeau/voucher) ontvangen waarmee een geschenk in de webshop www.jouwblink.nl uitgekozen kan worden.
  6. Blinkers: het tegoed dat de Consument ontvangt om in de webshop www.jouwblink.nl een geschenk uit te kiezen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Blink.
  2. Blink en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Blink en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 – Prijzen

  1. Blink hanteert in de webshop prijzen in Blinkers. De Consument heeft een Blink cadeau ontvangen, betaald door de werkgever, die een waarde vertegenwoordigd in Blinkers.
  2. Eventuele overige kosten of tegoeden waar voor is gekozen in onze webshop worden altijd benoemd en zullen in euro’s zijn.
  3. Blink mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  4. Blink en de Klant spreken voor een dienstverlening door Blink een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

Artikel 4 – Betalingen en geldigheid

  1. De Consument rekent aan het einde van de bestelling af met het tegoed aan Blinkers. De bestelling kan alleen afgerond worden indien het volledige tegoed is gebruikt.
  2. Blink heeft samen met de Klant (vaak werkgever) een dienst afgesproken die geleverd wordt. De Consument ontvangt hiervoor een tegoed waarmee zij binnen een vooraf met de Klant afgesproken periode een geschenk kunnen uitkiezen. Na deze periode vervalt het recht voor de Consument om het tegoed te verzilveren.

Artikel 5 – Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats op het door de Consument in de webshop aangegeven adres of digitaal op het door de Consument aangegeven e-mailadres.

Artikel 6 – Levertijd

  1. De levertijden van Blink zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Consument hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Consument het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Blink.
  3. De Consument en Klant krijgen geen schadevergoeding en mogen de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Blink later levert dan is afgesproken.

Artikel 7 – Feitelijke levering

  1. De Consument moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 8 – Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Consument hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Consument dit niet, dan kan hij Blink niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 9 – Bewaring

  1. Wanneer de Consument bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Consument.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Consument.
  3. Indien de Consument een geschenk kiest waarmee een tegoed in de vorm van een waarde of dienst, zoals een cadeaukaart of belevenis, kiest, ligt het risico bij de Consument om deze ook te besteden/uit te geven voor het einde van de looptijd die is aangegeven bij aanschaf van het tegoed. Blink kan niet aansprakelijk worden gehouden voor het te laat verzilveren van dit tegoed/geschenk.

Artikel 10 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Blink een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Blink enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
  3. De garantie geldt niet:
    – in het geval van normale slijtage
    – voor schade ontstaan door ongevallen
    – voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    – voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    – wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Blink levert, gaat over op de Klant en/of Consument zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant en/of Consument komen of van een derde die het product voor de Klant en/of Consument in ontvangst neemt.

Artikel 11 – Vrijwaring

  1. De Klant en Consument vrijwaart Blink tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Blink geleverde producten en/of diensten.

Artikel 12 – Klachten

  1. De Consument moet een door Blink geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Consument redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Consument Blink daarvan op de hoogte te stellen binnen 7 dagen na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. De Consument geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Blink hierop gepast kan reageren.
  4. De Consument moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en/of Consument en Blink.
  5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant en/of Consument niet eisen dat Blink andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 13 – Ingebrekestelling

  1. De Consument moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Blink.
  2. De Consument is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Blink ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 14 – Aansprakelijkheid Blink

  1. Blink is alleen aansprakelijk voor schade die de Consument lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Blink aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Blink is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Blink aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 15 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Consument op schadevergoeding van Blink vervalt 1 maand na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 16 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Blink door de Consument niet aan Blink kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
  • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
  • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
  • faillesement van een (toe)leverancier, cadeaukaart leverancier of acceptant van een door Blink uitgegeven cadeau(kaart)
  • stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
  • computer­virussen
  • stakingen
  • overheidsmaatregelen
  • vervoersproblemen
  • slechte weersomstandigheden
  • werkonderbrekingen
  1. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Blink 1 of meer verplichtingen naar de Consument niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Blink kan nakomen.
  2. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Blink de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  3. Blink hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Consument te betalen, ook niet wanneer Blink hiervan voordeel heeft.

Artikel 17 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kan Blink de overeenkomst aanpassen.

Artikel 18 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Blink mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Blink altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Blink zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Artikel 19 – Overgang van rechten

  1. De Consument kan geen rechten uit een overeenkomst met Blink aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Blink.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 20 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Blink bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 21 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant, Consument en Blink is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Blink is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant, Consument en Blink, tenzij de wet iets anders bepaalt.